مقالات

سالن کنفرانس و همه چیز در مورد آن

فرض کنید شما صاحب شرکت یا سازمانی هستید که می خواهید با یک مدیرعامل شرکت دیگر به طور خصوصی صحبت کنید و نمی خواهید این صحبت به گوش دیگر اعضای شرکتتان برسد. با داشتن فضایی خصوصی برای این امر خیالتان از این بابت راحت است که استراتژی ها و سیاست های مورد نظر شما در شرکت لو نخواهد رفت.
حال سؤال اینجاست در چه فضایی باید اینکار انجام شود؟
سالن کنفرانس یا اتاق کنفرانس، فضایی است با که دیوار و سقف آن دارای پوشش عایق صدا است، یک میز در وسط سالن که عموما اعضای داخل اتاق دور تا دور آن می‌نشینند و با یکدیگر به گفت و گو می‌پردازند. این ساده ترین نوع یک اتاق جلسه می‌باشد. اما با پیشرفت تکنولوژی و گذر زمان امکانات به خصوصی برای این فضا پدید آمده.

 

‌طراحی و چیدمان سالن کنفرانس چگونه است؟
عموما این نوع از اتاق یا سالن دارای یک میز در وسط آن است. کف سالن دیگر مانند سالن همایش به گرادیان بندی نیازی ندارد اما همچنان حد فاصله صندلی ها از جوانب مهم است و باید به گونه ای باشد که حضار احساس راحتی در تمام طول جلسه داشته باشند. شکل و شمایل میزی که در این نوع از سالن قرار می‌گیرد کاملا به طول و عرض سالن و تعداد حضاری که انتظار دارید در آن سالن قرار بگیرند بستگی دارد. عوامل دیگری نیز وجود دارد مانند سلیقه طراح و کارفرما، نوع کاربری و تعداد صندلی ها که با همه‌ی این موارد طرح های مختلفی در ساخت میز سالن کنفرانس وجود دارند که از جمله معروف ترین آن ها می‌توان به 1_میز کلاسیک 2_ میز مربع 3_میز U شکل اشاره کرد.

سیستم صوت و تصویر سالن کنفرانس
در حال حاضر تجهیزات خاصی برای یک سالن کنفرانس در نظر گرفته می‌شود. از تکنولوژی های روز دنیا در سالن های کنفرانس استفاده می شود مانند : یونیت کنفرانس، سیستم ویدئو کنفرانس، سیستم کنفرانس، اتوترکینگ، پرده نمایش و ویدئو پروژکتور یا نمایشگرهای بزرگ مانند تلویزیون های 4k

 

سیستم نور پردازی سالن کنفرانس
سالن کنفرانس به طور کلی بر پایه نور عمومی است و نورپردازی تخصصی ندارد اما در بعضی موارد سالن کنفرانس به صورت چند منظوره طراحی می‌شود.