آکوستیک و ایزولاسیون صوتی

آکوستیک چیست؟

به زبان ساده هدف آکوستیک ایجاد تغییر در انرژی و جهت فرکانس‌های صوتی در فضای داخلی، برای افزایش سطح کیفی صدا و به وجود آوردن رنگ یا جلوه صوتی خاص و مطلوب می باشد.
ایزولاسیون (عایق‌کردن) صدا چیست؟
از عایق بندی با استفاده از مصالح و تکنیک های مختلف، از تردد صدا بین فضای شنیداری داخلی و فضای خارجی استفاده می‌شود. اصولا تنها راه ایده آل ایزولاسیون، ساخت و سازهای بنیادی و حساب شده است و کوچک‌ترین شکاف و درز باعث نشت و تردد صدا می‌شود. در عایق کاری صوتی از ورود و خروج صدا به مکان یا فضایی خاص جلوگیری می‌شود.
صدا در حالت‌های مختلف ماده مانند جامد، گاز و مایع منتقل می‌شود و دیوارها و سطوح از این مسئله مستثنا نیستند. امواج صوتی دارای انرژی مختلفی هستند، پس برای دستیابی به بهترین ایزولاسیون و عایق بندی باید تجهیزات و سازه هایی طراحی و ساخته شوند که تمام انرژی صوتی را قبل از ورود و خروج به سایر انرژی ها مانند گرما و حرکت تبدیل کنند.
امروزه به شیوه‌های متنوعی می‌توان نسبت به عایق بندی ساختمان اقدام کرد. این عایق بندی می‌تواند با توجه به مرحله ساخت ساختمان به شکل توکار یا روکار در بدنه به کار گرفته شود و یا از ساختارهای دکوراتیو مانند کمدها و انبارها به عنوان موانع صوتی کمک گرفته شود.

تفاوت آکوستیک با عایق کردن چیست؟

با مرور موارد فوق نتایج بدست می‌آید که با آکوستیک نمی‌توان از ورود یا خروج صدا به محیط و فضا جلوگیری کرد و برای اینکار به ایزولاسیون صوتی نیاز است. همچنین برای تغییر رفتار و رنگ صوتی یک محیط آکوستیک کردن فضا چاره کار خواهدبود. در نهایت عایق کردن یک محیط نسبت به آکوستیک کردن نیازمند زمان و هزینه بسیار بیشتری دارد و برای دستیابی به نتیجه مورد انتظار باید توسط افراد ماهر و متعهد به انجام برسد.

مشتریان شانو

شانو چگونه خدمات ارائه میدهد

مشاوره حرفه ای

مشاوره به عنوان اولین قدم در تجهیز سالن همایش و کنفرانس. جهت ایجاد درک متناسب از نیاز و خواسته کارفرما حائز اهمیت است.

طراحی اصولی

ارائه طرح های زیبا، استاندارد با جزییات فنی و اجرایی و در نظر گرفتن تمامی زمینه ها متضمن ایجاد فضایی چشم نواز و کارآمد می باشد.

اجرای حرفه ای

پیشبرد عملیات اجرا و تجهیز سالن کنفرانس ، همایش، آمفی تئاتر و… به بهترین شکل و منطبق با طرح های تایید شده کارایی حداکثری فضا را در پی دارد.

پشتیبانی فنی

آنچه پس از اجرای پروژه، ارائه خدمات و فروش محصول و تداوم همکاری طرفین می گردد. ارائه پشتیبانی و خدمات پس از فروش واقعی است.

ارتباط با شانو

اگر به دنبال یک شرکت معتبر هستید که راه کارهای صوتی و تصویری، دکور و چیدمان، تامین و تجهیز سالن کنفرانس، سالن همایش، دفتر کار به شما ارائه دهد، جای خوبی را انتخاب کرده اید. برای اطلاع از نحوه ارائه خدمات ما و ثبت سفارش با ما در تماس باشد.